Alla inlägg under oktober 2012

!

Av ellinor - 28 oktober 2012 18:53

oj vad länge sen jag bloggade! Det har gått i ett hela veckan... nu är det söndag och vi laddar inför en ny vecka. Höjdpunkten denna vecka va tjejfest igår. Kul att komma iväg och kul med lite tjejsnack.

Jörgen är iväg och hämtar en ny torktumlare och jag är hemma och slappar. Snart är det måndag igen....

Av ellinor - 21 oktober 2012 08:37

vi hade mysigt ändå igårkväll...trots att vi va lite trötta. Helt otroligt att en så liten varelse kan få en att känna så mycket. Han är mitt allt   

Av ellinor - 21 oktober 2012 08:14

Då va det söndag igen. Idag kommer Linus så nu är det slut på lugnet   


Har varit en bra vecka... en målarvecka. Snart är vardagsrummet klart.

Gårdagen va lite jobbig för mig och Hugo... Skulle skjutsa Jörgen till stan för han skulle bowla. Detta va precis då Hugo brukar sova på e.m Han somnade i bilen på väg till stan, men när vi kom hem vaknade han och kunde bara inte somna om. En timmes gråtande senare gav jag upp. Resultatet blev en väääldigt trött Hugo kl 20. Men men, vid ca 20:30 sov han. Skönt men det är så jobbigt när han gråter så. Påminner mig om när han va sjuk i sommras, han är verkligen ledsen   


Men nu är det en ny dag! 


Jörgen ligger på soffan och sover, får väl se hur länge till nu när vi har ätit färdigt vår frukost ....


Sen blir det lite målning tror jag

Av ellinor - 19 oktober 2012 08:46

då satt man här igen. Hugo äter smörgåsrån med leverpastej, jag dricker kaffe och Jörgen sover. Någon gång vill jag oxå få sovmorgon.....

Målning för fullt hemma!
trevlig helg

Av ellinor - 14 oktober 2012 17:47

då va det söndag igen....


Hugo vaknade kl 5 i morse  och vägrade somna om. Detta resulterade i lite lek och mys på mattan i vardagsrummet innan han till slut insåg att han nog va lite trött iaf. Vi la oss i soffan och sov till ca 6:30, sen började dagen    


En vanlig söndag. Dusch med kaffepeeling... sen slappade jag nog resten av dagen!


Jörgen och hans pappa fixade lite dörrar och monterade ihop en vedklyv. 

Linus sov hos en kompis igår och idag va de på bio, så han borde haft en bra helg. Nu är han hos sin mamma även om det va lite tårar när han skulle åka..stackar`n   


Nu tar vi kväll och Hugo ska bada. Imorgon åker vi till Linköping och hälsar på alla   

Av ellinor - 13 oktober 2012 16:36

förmiddagen bestod av bråk med Linus, rensning i garage och carport och sopning av löv. Mellan det 2 maskiner tvätt + hängning av tvätt.

Sen åkte Jörgen till tippen med skräpet.

Nu ligger jag på soffan, trött som fan Hugo har den senaste veckan vaknat vid 02:45 och vägrat somna på 30-60 min... vet inte vad det beror på :( Men vi vaknar lika tidigt på morgonen iaf och jag kan ju inte sova 3 tim på förmiddagen/lunch som Hugo kan...vilket resulterar i att jag är riktigt trött nu på e m. Man blir ju inte piggare i huvudet av att behöva fightas med en 7-åring som beter sig som 14 heller.

Tar mig ett välförtjänt vil nu innan kvällsmaten ska lagas

Av ellinor - 11 oktober 2012 11:10

kollar på "efter 10"på 4:an... intressant ämne . 

Folk idag är öppnare ang sina förhållanden. De bloggar och facebookar om ALLT. Tror att det är bra..för vilken jävel tror att alla förhållanden är perfekta? Alla VET att det bråkas och tjafsas i förhållanden...varför hymla med det och låtsas att man alltid är överens och att allt alltid är bra?


Fram med mer öppenhet och våga vara dig själv. Stå för vad du säger och tycker.... Folk ser igenom dig ändå, för vissa saker går inte att dölja och då är det väl bättre att prata om det? Lätta på trycket..... Fan...ingen lär dö för att man är oense

Av ellinor - 11 oktober 2012 10:16

torsdag!


Jörgen är iväg och träffar jobbarkompisar.

Hugo sover.

Linus i skolan.

Jag hemma i min ziperall och myser i soffan :)


Sen blir det att handla lite käk till helgen.


Jörgen och jag har lovat varandra att vi ska äta nyttigt och loosa lite kilon.... än så länge gåt det bra. -1.6 kg på 2 dagar     

Presentation


Ellen här... inflyttad till Katrineholm från Linköping.

Min blogg kommer förmodligen till största del handla om livet som mamma, sambo och "bonusmorsa", men även om livet i allmänhet !

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards