Alla inlägg under september 2012

seg

Av ellinor - 21 september 2012 12:10

Har något fel på uppkopplingen...... seeegaste datorn   


Hur som hur. Igår va en bra dag... Träffade jobbarkompisar, syster och pappa. Nu är allt fixat inför bröllopet nästa helg   


Skrev på papper igår ang ny arbetsgivare. Hade lite frågor men fick INGA svar. "Det kommer ändras innan du börjar ändå..." Får se till att ha kontakt med kollegorna så man får veta vad som händer. Men det låter som att det kommer bli tufft och jobbigt med mindre personal och sämre schema.


Ska nog börja kolla efter lite jobb på närmare håll. Det är ju inget vidare att pendla 20 mil för ett jobb som man kommer gå in i väggen på.

Men det kanske blir jättebra när jag väl börjar jobba igen. Annars får jag flirta lite med älsklingen så får vi försöka fixa ett syskon till...    


Nu vaknade Hugo så det är tydligen lunchdax .....

Av ellinor - 17 september 2012 12:21

...och glass!Mums

Hugo ligger i vagnen på altanen och sover. Jörgen kollar på filmen som han somnade ifrån igår. Jag kollar ut och tänker;Vad gott det vore med en cigg till kaffet.
Har lagt tomaterna i fönstret i hopp om att de ska mogna.

I e.m blir det till att handla ljung

Av ellinor - 15 september 2012 20:10

Jörgen är på fest, Linus fick åka till farmor & farfar. 


Skön dag, soligt och varmt. 


Sitter just nu och försöker att inte tänka på cigg. Helt sjukt vad röksugen jag är..... tror det iaf. Kan ju va vädret, stress, annat.... men jag va jävligt nära att köpa cigg idag. Hoppas bara att det går över, annars blir jag tokig.


Hugo äter upp tidningar och jag lyssnar på körslaget i brist på annat. Lugn och skön kväll. Har köpt ostbågar som jag ska mumsa på senare  

Idag är första gången på 9 veckor som Hugo inte har fått medicin. Kan inte beskriva hur skönt det känns.... nu äntligen bör han vara frisk ( kan mitt röksug ha något med detta att göra..? ). Håller tummen att återbesöket säger att han kommer bli helt och hållet bra.



Av ellinor - 13 september 2012 21:21

Fan för att va förkyld. Skulle vara bättre om man fick däcka ett par dagar och sen va det slut... Här är det feber i två dagar sen fortsätter täppan och hostan. Synd om mig !


Hugo snorar fortfarande han med...och Jörgen...och Linus lät lite täppt idag. 


 Imorgon är det fredag igen. Denna vecka gick fruktansvärt snabbt....


Elitseriepremiär idag. Straffar just nu för Brynäs...


Av ellinor - 11 september 2012 21:57

temp :38,5

lika bra att lägga sig och snora tillsammans med snoriga Hugo... Har mått bättre :(

Av ellinor - 7 september 2012 13:00

fredag igen....


Dagen började med en promenad tillsamman med grannen. Himla skönt... Hugo sover  (2,5 tim) så han borde vakna och vara hungrig snart... 


Har målat på min pall idag, fårse om det blir någon bild sen ...lite beroende på resultatet   

Av ellinor - 5 september 2012 18:54

Ännu en dag till ända...en bra sådan.


Känns så jävla bra efter att vi pratat (skrikit) ut..... Är ju faktiskt så att jag älskar honom   



BVC och mammagrupp på f.m idag. Alltid kul att träffa de andra. När vi kom hem hade J skruvat trall så nu börjar det ta sig på baksidan =) Det blir kanonfint...


Nu är det tradera som gäller. Har lagt bud på ett klädpaket ( 17 plagg ) till Hugo i strl 80 (!) Blir nästan lite rädd vad tiden går fort. Han börjar bli stora killen nu.

Hur som hur.....väntar till 20:00 så får vi se om jag får det .



:)

Av ellinor - 4 september 2012 18:39

Tänk så mkt bättre det kan bli om man bara PRATAR med varandra...     

Presentation


Ellen här... inflyttad till Katrineholm från Linköping.

Min blogg kommer förmodligen till största del handla om livet som mamma, sambo och "bonusmorsa", men även om livet i allmänhet !

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards