Alla inlägg under januari 2013

Av ellinor - 30 januari 2013 09:30

Stackars Hugo hostar, snorar och är febrig. Men som tur är så är han en glad unge. Vad gör det att man är lite sjuk när man upptäckt att man kan gå :)

Av ellinor - 26 januari 2013 18:52

Då va gubben iväg för att spela golf. Blir en myskväll med älsklingen. Lite jobbigt dock att inte kunna vara på vardagsrumsgolvet då Jörgen målade det innan han åkte.... men men..får spendera kvällen i soffan och sängen istället :) inte helt fel.

Just det....Hugo har ju äntligen fått ett bord till sin stol. Han är helnöjd

Av ellinor - 26 januari 2013 10:34

Gårdagen spenderades i Linköping. Först frulle på jobbet och lite skitsnack också. Sedan gick vi (jag och Hugo) till stan för att käka lunch med mamma och syster. Wfter maten fick jag en klipptid, så nu är jag nyfriserad :)
Efter att ha gått till Matilda och hämtat ett bord til Hugos barnstol gick vi gemensamt till bilen för att styra färden mot pappa. En kopp kaffe och lite hundmys senare packade jag in mig och Hugo i bilen och vi åkte hem....men först handlade vi lite mat.
Äntligen hemma hade Jörgen städat och tänt en brasa :)
Lång men trevlig dag.

Nu sitter jag på golvet och kollar skidor samtidigt som Hugo förstör inredningen.... bäst att gå......

:)

Av ellinor - 17 januari 2013 22:15

Idag har varit en bra dag....trots lite sömn.

Linus har skött sig, Hugo har varit go och glad, vi har fikat hos grannen och Jörgen har målat golv.


Nu ropar sängen på mig. Godnatt alla vänner !!

Av ellinor - 17 januari 2013 11:13

har träningsvärk i HELA kroppen man jag har garanterat inte varit och tränat.......


Idag blir en lång dag...igen.

Vaknade kl 03:35 av Hugo, inget konstigt iofs....men när jag en timme senade inte lyckats få honom att somna om ... usch.

Gick ut och la oss i vardagsrummet för att inte väcka de andra, och där somnade vi faktiskt en stund båda två. Kl 06 vaknade vi igen och sen gick vi in och lade oss i sängen när grabbarna grus åkte till jobb och skola.


Skönt att sova igen, men jag blir så trött av denna störda nattsömn, känns som att jag aldrig får sova ut ordentligt. Men men, antar att det hör till när man är småbarnsförälder, så jag ska inte klaga allt för mycket.


I e.m blir det fika hos grannen, ska även lämna tillbaka "lära-gå" stolen som vi fått låna ev dem. Deras lille kille börjar bli stor nu så han behöver den, och Hugo kan ju faktiskt gå själv nu....även om han inte riktigt fattar att man kan ställa sig upp själv   


Av ellinor - 14 januari 2013 08:24

Igår va en halvbra dag. Önskar att den glöms fort.
Gick och la mig kl 21 och det är bland det bästa jag gjort. Låg iofs vaken en stund, men jag fick mer sömn än jag fått på länge. Blir nog sängen tidigare hädanefter.

Ha en bra vecka alla läsare ?

mys

Av ellinor - 13 januari 2013 07:41

Sitter och myser i soffan med Hugo. Efter att ha sovit i sin säng hela natten kände jag att det va lika bra att gå upp när han vaknade. Ha en bra dag allihopa ?

Av ellinor - 11 januari 2013 14:25

när Hugo somnat för andra gången idag.....


Nu har jag skottat hela uppfarten och även trappen till framsidan.

Tänker belöna mig med ett avsnitt av glee !!!!!   

Presentation


Ellen här... inflyttad till Katrineholm från Linköping.

Min blogg kommer förmodligen till största del handla om livet som mamma, sambo och "bonusmorsa", men även om livet i allmänhet !

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards