Alla inlägg under augusti 2012

Av ellinor - 31 augusti 2012 17:49

Idag fick jag veta att min sambo uppenbarligen läst min blogg (inget han sagt tidigare) eftersom han sa att det är en jävla gnällblogg jag har. Aldrig skriver jag något positivt...
kanske sant...skriver ju om livet och hur det känns. Kanske inte är så jävla bra då eftersom jag bara gnäller....

Får ta mig en funderare

Av ellinor - 29 augusti 2012 09:14

.....av lugnet. Sovit som en stock både sonen och jag. Nu bär det av till jobbet för lite skitsnack och fika.
Ha en trevlig dag

Av ellinor - 28 augusti 2012 22:44

Idag är vi i Linköping min son och jag. Just nu ligger vi på en madrass i mammas vardagsrum och ska sova.

Dagen har varit lång men trevlig. Fastrarna kom till golfen och hälsade på...och det va lääänge sen vi sågs, så det va trevligt. Sen blev det en golfrunda med syster innan vi gick till stan en sväng.
Imorgon blir det besök på jobbet, stan och sen hem till Bagget igen.
Nu; sova !!

Av ellinor - 27 augusti 2012 16:12

Nu blir jag sådär arg igen.....


Härmodagen så va svärfar här och hjälpte till med lite bygge. Jag fixade mat till dem, när vi sen skulle äta så kom vi in på ämnet att jag hatar att lagna mat. Inget konstigt med det.....jag nämner att jag fan har sett till att maten står på bordet när alla kommer hem enda sen jag gick hem på grav.ledigt Då pluppar det fram ur svärfars mun: ja, men det är väl ganska naturligt att den som går hemma lagar maten! HALLÅÅÅÅÅ??!?!?!?  Är det bara jag som blir irriterad...är jag överkänslig, är det bara mitt barn som tar upp tid ?? Nej, jag tror inte det....


Men dessa karlar....när de är hemma med sina barn då är barnen så stora att de klarar sig mkt själva, de har fasta rutiner. Liiiiite skillnad när barnen är mindre....eller? Har jag fel?


Men nu vet jag iaf vad "man" (läs män) förväntar sig av en när man "går hemma".... för det är ju vad man gör...man bara går här och väntar på att alla andra ska komma hem.....


Äsch..... Jag är säkert överkänslig...


Idag har JAG iaf monterat Hugos nya bilbarnstol. Premiärturen slutade med att han somnade, så den är nog skön iaf    

Av ellinor - 26 augusti 2012 12:19

När jag och Hugo låg på sjukhus så fick jag en slant av min mamma. Köp någonting till dig själv sa hon.... och nu har jag gjort det :) Tack bästa mamma

Av ellinor - 24 augusti 2012 23:50

Då va vi där igen.....

Jag är en person som säger vad jag tycker. Om jag undrar något så frågar jag. Är jag missnöjd så berättar jag det. Jobbig att leva med?Förmodligen.... men jag vet vart dörren är

Av ellinor - 24 augusti 2012 21:49

Idag va det storgräl i huset.... ojojoj så man kan bli ibland. Dagen avslutades på restaurang.... kvällen avslutades med film.
Nu har Hugo somnat och gubben och jag sitter i varsin del av soffan, han med datorn och jag med mobilen.
Det va nog fan bättre förr... Nu får det bli fejjan en stund,sen sängen.

Av ellinor - 23 augusti 2012 15:07

MVG..... Skönt att höra 


  

74 cm lång

8875 g



Presentation


Ellen här... inflyttad till Katrineholm från Linköping.

Min blogg kommer förmodligen till största del handla om livet som mamma, sambo och "bonusmorsa", men även om livet i allmänhet !

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards